Chystáte se na nový web? Tohle si připravte – podklady pro tvorbu webu pro webdesignera krok za krokem

Možná si říkáte:
„Tvorba webu? To bude hrozně složité.“
Nebude. Pokud víte, co připravit a máte po boku někoho, kdo vás procesem provede, může být celý web hotový mnohem dřív, než čekáte.

Já vám pomůžu web navrhnout i vytvořit – krok za krokem, lidsky, bez zbytečného stresu. Ale na začátku je tu jedna důležitá věc: příprava.

A právě tu vám teď usnadním. Tohle je checklist všeho, co je dobré si předem promyslet a nachystat:

1. Kontaktní a fakturační údaje

Bez nich se neobejdeme – zákon je vyžaduje. Připravte si:

  • jméno / název firmy
  • IČO
  • adresu sídla / provozovny
  • e-mail
  • telefon
  • případně zápis v rejstříku (např. u s.r.o.)

2. Logo a vizuální identita

Máte logo? Skvělé, pošlete mi ho.
Nemáte? Nevadí. Ráda vám vytvořím jednoduché logo nebo doporučím profesionála. Společně doladíme i barvy a písma, aby web odpovídal vaší značce.

3. O vás a vašem podnikání

Tahle část je klíčová. Pomůže mi pochopit vaši značku a psát (nebo upravit) texty tak, aby mluvily k vašemu ideálnímu zákazníkovi.

Zkuste odpovědět na tyto otázky:

  • Jak se jmenuje vaše firma / značka a proč?
  • Co nabízíte a komu?
  • Proč děláte právě tohle? Jak to celé vzniklo?
  • Jakou hodnotu přinášíte?
  • Jaké jsou vaše cíle, vize, hodnoty?
  • Čím se lišíte od konkurence?
  • Kdo je váš ideální zákazník?
  • Jak by vaše značka působila, kdyby byla člověk?
  • Máte motto nebo citát, který vás vystihuje?

Nemusíte odpovědět na všechno najednou. Společně to doladíme.

4. Texty na web

Nebojte se, nečekám od vás hotové romány.
Pomůžu vám s osnovou i strukturou – a vy doplníte to nejdůležitější. Pokud chcete, můžu texty připravit celé za vás.

5. Fotky, ilustrace, videa

Originální fotografie = autenticita. Pokud máte své fotky, paráda!
Pokud ne, vybereme kvalitní snímky z fotobanky.
Ilustrace, ikonky nebo jemné detaily ráda doplním.

6. Technické informace a funkce webu

  • Jaký je hlavní cíl webu? (prodej, vzdělávání, prezentace, kontakty…)
  • Bude web v češtině, nebo vícejazyčný?
  • Nabízíte produkty, služby nebo obojí?
  • Potřebujete e-shop, rezervační systém, online formulář?
  • Budete psát blog nebo články?
  • Jak má web působit – minimalisticky, luxusně, hravě…?

7. Ceník

Pokud chcete být transparentní, připravte orientační ceník. Nebo alespoň rozpětí. Pomůže to vašim zákazníkům i celkové důvěře.

8. Reference

Máte spokojené klienty? Zeptejte se jich na krátké doporučení, které můžeme umístit na web.

9. Sociální sítě

Pošlete mi odkazy na vaše profily – propojíme je s webem a pomůžeme návštěvníkům vás lépe poznat.

10. Inspirace a ukázky

Líbí se vám nějaké jiné weby, loga nebo barevné palety? Pošlete mi odkazy nebo screenshoty. Pomůže mi to lépe naladit váš styl.

11. Doména a hosting

Máte vlastní doménu a hosting? Připravte přístupové údaje.
Nemáte? Poradím vám s výběrem – často doporučuji Wedos (dobrý poměr cena / výkon).

Závěrem?

Tvorba webu není strašák.
Je to spolupráce, která může být kreativní, rychlá a efektivní.
S tímto checklistem budete připraveni – a zbytek už doladíme společně.

Tereza Bláhová Weby raz dva tvorba webu pro podnikatele

Ing. Tereza Bláhová

Tvořím webové stránky pro podnikatele a věřím, že web je strategický nástroj.

Mám přes 8 let zkušeností s marketingem a nejsem jen ajťák, který plní zadání. Přemýšlím za vás a pomohu vám s texty, SEO i grafikou. Jsem partner, na kterého se můžete spolehnout.